Express yourself - Hairstyles S/S 2011







Våren är den perfekta årstiden att göra årets klipp på. En fräsch nystart för naturen och för allt som växer, inklusive håret som får sin bästa boost av att förnyas när solens strålar når vår jord återigen efter en lång dvala och ger oss den näringen vi behöver.
Årets hårtrender får mitt hjärta att slå extra slag, då jag för första gången någonsin har hittat en frisyr som jag verkligen känner för, som jag skulle passa i och vill ha. Det är ingen hemlighet att jag måste klippa av mitt slitna hår och frisyren som jag ser mig själv i är Gwyneth Paltrows blonda och långa page som ni ser i mitten på första kollaget. Det passar mig, min ansiktsform och mitt hår perfekt!
Årets stora it-frisyr är olika klippningar färgad med en intensiv röd färg. Stora hårsvall med urborstade stora lockar för babe:en som vill bli ett sexigt och kvinnligt bombnedslag, eller en kort, röd Mia Farrow klippning för en riktigt vågad och minst lika sensuell look.
Lockarna i vår och sommar är urborstade och slarviga, uppsättningarna likaså, gärna med accessoarer i form av breda och tunna hårband, sjalar och blommor. Snedbenan går comeback i år, likaså luggen, kort som lång.
Jag har alltid haft svårt för de olika trenderna inom hår. Jag menar, det är inte så många av oss som vågar sätta sig i frisörstolen och låta sig förvandlas till något som funkar på en Gaultier visning men kanske inte lika bra på våra arbeten i tråkiga och janteprydda svedala där man helst inte ska sticka ut. Nu är jag egentligen helt fel person att ta upp detta då jag förespråkar och pushar för att sticka ut ur mängden och fullkomligt struntar i att smälta in eller göra andra till lags. Men håret är speciellt. Därför kände jag extra starkt för årets trender som ni ser på bilderna ovan, där allt känns förvånande normalt och bärbart.
Håret speglar vilka vi är på samma sätt som kläder, smink och accessoarer. Det är vår personlighet som förstärks med det yttre attributen och skvallrar om hur vi tar hand om oss själva och om vi trivs i våra skinn.
Jag kommer göra det stora klippet väldigt snart hoppas jag. Otroligt nog så längtar jag vilket är helt ofattbart. Jag har med näbbar och klor försökt att försvara mitt långa men rentav skitfula och slitna hår. Vem vet, jag kanske har blivit vuxen eller nåt. En sak är säker, detta beslut har fått mogna läääänge och nu ska det bort!

Kommentarer
Postat av: Hiram Leblanc

:) trevlig blogg:D följer den

2011-02-07 @ 05:01:41
URL: http://hiramleblanc.blogg.se/
Postat av: Silvia

Vad roligt! Det glädjer mig!

2011-02-07 @ 19:04:37
URL: http://chanelinmydrawer.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...