Find the inner balance



Jag tillhör kategorin av kvinnor som vill se bra ut även på gymmet och bära kläder som inte bara är sköna och passande för sporten i sig, utan även får mig att känna mig snygg. Modet inom träningskläder utvecklas inte i samma snabba hastighet som i det övriga Pret-a-porter världen men det kommer givetvis nya saker hela tiden, men det är oftare som tekniken i plaggen, skorna och tygen som förnyelsen och utvecklingen sker. Säsong efter säsong kommer nya typer av exempelvis skor, likt nya mobiler, med den nyaste tekniken som ska underlätta för oss att få den skönaste passformen och de bästa produkterna.
Stella McCartney för Adidas designar kläder som får mig att vilja bosätta mig i yogasalen. Sköna, mjuka och följsamma kläder i lätt pastellliga färger för att skapa ett lugn, även för ögat finns i hennes kollektion och det är en dröm att bära kläderna. Plaggen är lätta att röra sig i, ofta med draperingar och rymliga överdelar som tillåter yogautövaren att kunna utföra alla positioner med lättnad. Topparna är långa för att skydda magen och ryggen i dom rörelserna där andra kläder skulle åka upp och kyla ner kroppen. Kläderna är dessutom perfekt anpassade för att bäras lager på lager då kroppstemperaturen pendlar kraftigt när man går från meditation till asanas och vice versa.
Så varför inte se bra ut på gymmet? För mig är det dessutom en fråga om motivation att kunna få bära snygga gymoutfits, det är helt enkelt lättare att gå till gymmet om jag har något snyggt att ta på mig. Ansiktet ska vara rent från smink, håret skall fästas i en tofs, fötterna ska kännas mjuka och vårdade. Det värsta jag vet är när ovårdade bara fötter petar mig i ansiktet när det ör dags för solhälsningen i en fullbelagd sal. Just på grund av den anledningen står jag längst fram, min fotfobi är inte att leka med...

Alla kläder och tillbehör på bilden kommer från Stella McCartney for Adidas.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...