Whisky a la Westwood

 

Det brittiska lyxmärket Chivas Regal, som är världens nr 1 ultra premium skotsk whisky, och designern Vivienne Westwood har tillkännagivit ett nytt samarbete på Londons Fashion Week - den begränsade upplagan Chivas Regal 18 Year Old av Vivienne Westwood. Skapelsen för Chivas Regal visar tydligt hennes enastående rykte för utmärkt design, mönster och tillskärningskunskaper.
Vivienne Westwood använder sin expertis inom skrädderi och skärning, och skapar en fantasiflaska klädd i en lyxig och unik tredelad kappa i sann Vivienne Westwood stil.
Dame Vivienne Westwood sa: "Jag är engelska, så det är omöjligt för mig att ignorera den brittiska kulturen i min design. Det är verkligen mycket glädjande att tolka några av mina mönster i andra medier än mode. "
Samarbetet utgör ett viktigt steg för Chivas Regal, världens första lyxiga skotska whisky, som tidigare har arbetat med ledande modemärken som Alexander McQueen och Christian Lacroix.
Chivas Regal 18 Year Old av Vivienne Westwood kommer att släppas som en limiterad version med endast 2.500 flaskor i världen och kommer att finnas tillgängligt internationellt och kosta från $ 495.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...