Mind where you sleep princess





















Vi tillbringar mer än halva vårat liv i sovrummet, i sängen. För mig är det inte annat än självklart att sängen och den närmaste omgivningen i sovrummet ska andas lugn, det ska vara vackert och rogivande och ett ställe där jag vill tillbringa många timmar. Jag kräver att få min skönhetssömn i en underbar säng med en bra madrass, utrustad med fluffiga dunkuddar i massor, med ett klimatanpassat duntäcke och drömlika lakan av hög kvalitet som ger ifrån sig ett krispigt ljud när man fäller upp täcket och kryper ner. När jag sedan ligger där ska det underbara bomullssatinet smeka och omfamna min kropp på det absolut lenaste sättet som bara ett tyg med en hög trådtäthet kan göra.
Innan sömnen infaller ska jag kunna vila ögonen på vackra saker som gör mig lugn eller inspirerad. Att kunna bli inspirerad är jätteviktigt för mig, även fast tanken är att jag ska sova eller vila då jag uträttar mycket av min tankeverksamhet och problemlösning innan jag somnar, samt att jag kläcker de flesta nya idéer och projekt i sängen. Jag har inte välsignats med att somna så fort som vissa andra kan, så fort se ser kudden eller nuddar den så sover dom. Jag behöver en lång nedvarvning och tankarna måste kunna flöda fritt.
Jag kan inte nog understryka hur viktigt det är med en vacker omgivning, vad en skön och en ren säng gör för välbefinnandet och för hela sovupplevelsen som tar upp så mycket värdefull och obetalbar tid under våra liv.
Sängen och sovrummet ska vara en plats för återhämtning, vila, sömn, älskog, passion och kärlek i massor, så för all del, lägg ner energi på att utforma ditt tempel, helgedom, fristad och tillflyktsort för njutning och passion och vila.
Tänk hur skönt det är att lägga sig i en hotellsäng, i fluffiga och krispiga lakan och känn känslan hur exklusiv du känner dig i en vacker omgivning.
Så städa, bädda om, fluffa kuddar och forma din egen fristad, din plats som ska ge dig den nya energin du förtjänar. Man säger att livet är för kort för att dricka billigt vin, jag anammar det och gör det till min lag att se till att bara ha det bästa i livet. Se till att skaffa det du med.

De sista två bilderna är på mitt eget sovrum. Kuddar, sängkläder och överkast kommer från MIMOU. Sängskåpen  är handmålade och är beställda från Kina, lampor från Munka design, pälsfilt från STORE, doftspray från Guerlain, doftljus Elisabethan Rose från Penhaligon´s och porträtt på mig målat på Place de Théâtre, Paris.





Kommentarer
Postat av: Anette

Hej

Var har du fått den vackra elefanttavlan från?

Underbar så som allt i rummet

VACKERT !!!

2011-03-18 @ 18:02:43
Postat av: Laila

Flera fina sovrum och framförallt ditt. Fina, mjuka färger, vackra kuddar och saker. En njutning för ögat. Mvh Laila

2011-03-27 @ 18:27:17

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...