A gift to my self



Jag älskar annorlunda och ibland väldigt tuffa smycken för att bryta av mot det stilrent eleganta som jag för mesta bär. Jag hittade detta amband från märket 82 och jag bara älskar den. Armbandet är rätt tugnt i guldplätering med inskriptionen "I will never let go". Jag tyckte att texten symboliserar det mesta jag står för, hur jag är som person och hur stark min vilja är. Jag är som maskrosen som kommer upp genom asfalten, ostoppbar, envis, rätt så hård till ytan men är mjuk, snäll och mycket känslig inuti. Maskrosen är skör, trycker man till så börjar den blöda, så även jag, dock så har jag härdats rätt bra genom åren, och samtidigt som att jag har blivit starkare har jag även blivit ännu skörare.
Är det något jag verkligen vill ha så slår jag mina klor i det, likt en örn som kastar sig ner från skyn efter sitt byte.
Min tanke är att använda detta smycke ofta och väl, bredvid andra armband som harmonicerar ihop och blir till ett betydelsefullt arrangemang av accessoarer.
Hur vi klär oss och det vi bär ska ju symbolisera vilka vi är, detsamma med våra hem och allt och alla vi omger oss med.
Vad har du för smycken som symboliserar vem du är?




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...