I´ve been a good girl



Jag har alltid älskat annorlunda, one-of-a-kind smycken som inte dinglar på var och varannan hals, handled eller fingrar. Därför blev jag extra glad när jag hittade detta armband från Cornelia, smyckesdesignern som tänjer alla gränser och klär sina kunder i kedjeklänningar, toppar, ben och handledsmycken samt olika tuffa och annorlunda ytsmyckningar för axlar mm, i kedjor. Kedjor i massor, med grunden i mässing som sedan pläteras i matt svart, sk gunmetal, blankt svart, rodhium och gold.
Hennes smycken säljs enbart på utvalda och speciella ställen i världen, om du nu inte beställer direkt från hennes hemsida. Jag la in en beställning på detta armband, DRAPED CHAIN HAND idag, den ska först tillverkas och sedan skickas till mig. Förhoppningsvis har jag smycket, som jag valde i färgen guld, till slutet på veckan.
Det är massvis med kedjor i modet till våren hos alla modehus, vira gärna kedjor i olika lager runt halsen och handleder, låt dom vara grova och råa i materialet och låt dom hänga löst eller drapera dom runt olika kroppsdelar. Blanda färgerna på kedjorna hejvilt, guld, silver, rosé, svart eller mässing, oxiderat eller fabriksblankt spelar ingen roll, huvudsaken är att de hänger lager på lager för att göra ett statement.
Jag skämmer bort mig själv emellanåt, det piggar upp i vardagen, och vad passar då inte bättre än ett coolt smycke? Jag måste medge att detta är smycke nr 2 på relativt kort tid som jag ger mig själv i present, den första var ju klo-armbandet i guld från märket 82, och det är heller inte det sista som jag väntar in inom en snar framtid. När jag vill ha något så ger jag mig inte i första taget, jag har nämligen fått tag på det ultimata smycket som jag har sneglat länge på. Efter telefonsamtal och lite jagande är den snart min, vad det är får ni se senare när jag får hem det. Jag kan avslöja att en viss Carrie Bradshaw har synts med detta vansinnigt vackra smycke! Mer om det senare som sagt och då lägger jag upp bilder på den fantastiska skapelsen.
Nu väntar jag på armbandet från Cornelia och hoppas att den är lika fin i verkligheten som den är på bild. Vad tycker ni, gillar ni den?

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...