Time for a change

 

Nu är det dags för mig att ta ett seriöst krafttag och rädda det som räddas kan. Under de senaste åren har mitt hår varken sett friskt ut, varit fylligt eller gjort att jag känner mig vacker, som håret ska göra. För oss kvinnor är  vackert och fylligt hår av yttersta vikt för oss att känna oss vackra, friska och kvinnliga.

Jag har länge funderat på att använda Priorin, det verkar som att det hjälper på längre sikt. Jag har tidigare provat Silicea men det har tyvärr inte gett mig något resultat, fast jag har ätit det månad efter månad.

Därför tänker jag prova Priorin, så fort lönen har landat på kontot kommer jag att göra en beställning på en månadskur, kanske två. För att kunna se och känna resultat behöver man äta dessa tabletter i 3-6 månader, jag ser redan hur vidrigt dyrt detta kommer att bli, men i detta läge behöver jag göra det jag kan för att få en förbättring för min bångstyriga och tunna kalufs. I fall som mitt, där det är stora problem med hårets tillväxt rekommenderas att man tar 3 kapslar om dagen. De första tre månaderna tar man 2 kapslar på morgonen och 1 kapsel på kvällen. Därefter räcker det med 1 kapsel om dagen. Har man lindriga problem rekommenderars bara 1 kapsel om dagen i 3 till 6 månader. Med tanke på hur stora problem jag har så lär jag få äta tre tabletter i 6 månader. Minst. En burk innehåller 90 kapslar och räcker därför en månad.

Priorin innehåller de vitaminer och mineraler som behövs för att vitalisera hårrötterna och öka blodcirkulationen, vilket gör att du får fler hårstrån i den anagena fasen (tillväxtfasen). Hårroten är hårstråets tillväxtpunkt. Här bildas hårcellerna och hårstråets färg bestäms. Hårroten får sin näring via blodcirkulationen och hårets tillväxt är beroende av en optimal näringstillförsel. Om du har brist på näringsämnen kan hårtillväxten påverkas, håret kan bli tunnt och du kan uppleva ett större håravfall än normalt. Som hos mig.

Kroppen, och därmed också håret, kan behöva extra näring av många orsaker och under olika perioder i en kvinnas liv. Det kan bland annat handla om:

  • Längre eller oavbrutna stressiga perioder
  • Långvarig ensidig kost
  • Hormonella förändringar (vid graviditet/amning och under klimakteriet)
  • Årstidsskiftningar
Enligt hemsidan för produkten har Priorin en dokumenterad effekt och kan ge den normala hårväxten tillbaka. Det låter ju fantastiskt, om man nu ska tro på det, men jag kommer i alla fall att prova.
Billigast är Priorin online efter noggranna efterforskningar, och då på Bodystore.se där den kostar 339:- istället för 395:- eller ännu högre i butik.


Kommentarer
Postat av: Therese

fin blogg! :)

2011-01-25 @ 12:42:59
URL: http://theresewibeerg.blogg.se/
Postat av: katja

Hej Silvia! Det är Katja från Style.

Hoppas tabletterna hjälper, annars har jag ett tips till dig. Testa att göra en brazilian blowout, jag är säker på att några salonger i Västerås har börjat med det. Det är lite pricy men klart värt. Man får silkeslent, starkt hår som inte frissar sig o du kan i princip låta det självtorka o det blir perfekt iaf. Jag gjorde det på för 2månader sen, mitt hår har växt enormt.

Gör som jag köp deras inpackning först, du kommer förstå vfr du ska göra behandlingen ;)

Lycka till

2011-01-28 @ 21:02:20
URL: http://jockonda.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...