Orrefors by Karl Lagerfeld

 

Kristall. Design. Svart och vitt. Och min husgud vid namn Karl Lagerfeld. Ja, ibland får mitt stackars hjärta ett sådant glädjeskutt och jag fullkomligt strålar av lycka när mina två glädjeämnen och passioner i livet, mode och inredning flätas samman till en enad fusion.

Karl har av svenska Orrefors fått i uppdrag att designa en kollektion kristallglas, och oh la la, formgivningen är enkel och stilmässigt ren i sina linjer, men med en klass och elegans som inte helt ovant förknippas med allt Karl Lagerfeld rör vid.

Jag fullkomligt älskar den fyrkantiga formen och den tilltalar min smak på alla nivåer i både utseende, färg och material, och det är inte allt. Finessen med dessa glas är dom tillhörande små underläggen/faten som medföljer, också i kristall med loggan KL ingraverat. Karl finner det mycket irriterande nämligen när det serveras kalla drycker, i hans fall Cola Light, (lite smygreklam klämmer han in i sin presentation för Orrefors) och imman bildar en smärre översvämning under glaset en varm sommardag. Jag kan inte annat än att hålla med, vin, drinkar och vanligt vatten med is i bildar pölar under alla glas som sedan lämnar ringar på underlaget. Detta i-landsproblem är med ens avhjälpt av ett litet kristallfat signerat Lagerfeld.

Glasen finns för vitt och rött vin, vattenglas, champagneskål/coctailglas, traditionellt champagneglas samt ett allglas. Skapelserna finns i butik från och med den 1:a september, men om du registrerar dig på Orrefors hemsida kan du handla kollektionen pre-sale online, innan premiären i butikerna.

Glasen kommer med all sannolikhet att gå som smör i solsken, designen är utsökt och tidlös, och är ett måste för alla Chanel och Lagerfeld-fans, däribland mig!

 


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...