I am woman, hear me snore

 

Självklart snarkar vi kvinnor inte. Jag menar, jag gör det då inte. Eller ja kanske när nån kommer på mig men sover jag ensam så snarkar jag aldrig... Och det kan väl inte vara så att jag tar i från tårna?

Hur som helst, sömn behöver vi alla, vissa mer än andra. Jag tillhör gruppen som både kräver och behöver mycket sömn för att jag ska kunna fungera och till råga på allt är jag en nattuggla. Vårt vackra och härliga klimat under sommarhalvåret bjuder på gryningen tidigt, tidigt i all sin glans, och solen gör som mest en touchdown bakom horisonten för att studsa upp igen och in i våra sovande ögon.

Visste du att hjärnans melatoninproduktion störs om man under sömnen får in ljus i ögonen? Och att brist på melatonin i hjärnan kan leda till både depressioner och stress? Det är under sömnen i mörkret som vi bygger på vårt förråd av denna nödvändiga kemikalie som får oss att må bra.

Vilken tur, att det med tanke på detta finns en uppsjö av både vackra, men framförallt praktiska sovmasker som ska ge oss den välbehövliga nattsvärtan som ska göra oss både utvilade och lyckliga!

Den här sovmasken från Anatomicals gillar jag extra mycket. Den är helt i siden med ett elastiskt och bekvämt band baktill, och den träffsäkra texten får mig att le. Helt plötsligt är det legalt att snarka som kvinna, (även om vi självklart aldrig skulle erkänna det), och se fashionabla ut på köpet.

Hade jag bara haft tid att få denna läckra mask levererad, skulle jag beställa den och ha med mig den på resan där jag redan nu råkar veta att jag kommer behöva ha några välbehövliga powernaps närhelst jag får en liten lucka och tillfälle. Med min mamma som resesällskap och utnämnd morgontorped, kommer hon att stå och trampa, väsnas och slänga kastruller i golvet tills jag med mitt explosionsartade morgonhumör tar mig upp. Med andra ord så kommer jag att behöva luta tillbaka huvudet då och då med masken nere och ta det lite zen. Undrar om jag ska tycka synd om henne för att jag som aaaaldrig snarkar, och hon ska dela säng? Nja, nej, jag tror inte det. Som sagt, jag snarkar inte, jag andas bara lite tungt bitvis...

 

Anatomicals fina sovmask hittar ni här för 149:- eller på ASOS för 74,50 tillsammans med en massa andra coola saker för kropp och själ från detta galna brittiska företag vars slogan lyder: We only want you for your body...

 

...you´re a genious? We don´t care. Forget your mind, we only want you for your body. We´re Anatomicals, Britain´s funkiest bath and body company. We´re here to make you look good, feel good and smell good. But most of all, we´re here to make you happy and smile whether you´re short or tall, fat or thin, hairy or smooth, male or female, gay or straight, beautiful or ugly. Ok, maybe not ugly...


 


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...