Fallon

 

 

Jag blir alltid eld och lågor när jag hittar nya intressanta designers och blir inte mindre lyrisk när jag kommer över nya läckra smycken och accessoarer. En sån zsa zsa zsu känsla sköljde över mig när jag såg Dana Lorenz kollektion FALLON idag. I mitt ihärdiga letande efter nya designer, fantastika nya köp inom kläder, smycken och inredning som jag är någolunda ensam om, snubblar jag bitvis över riktiga guldkorn. Dessa är inga undantag.

2007 lanserade Dana kollektionen Fallon som är ett mer prisvärt alternativ till hennes huvudmärke FENTON. Intressant kuriosa att veta är att Dana har samarbetat med designers såsom Proenza Schouler och Thakoon, och hon har tidvis även gjort små limiterade kollektioner för bland annat välkända Opening Ceremony och J.Crew. I hennes flagship store på Freeman Alley, belägen i fashionabla Lower East Side NYC samlas hennes båda kollektioner sida vid sida med limiterade kreationer som hon designar på beställning till stylister och den kräsna kändiseliten.

Dana Lorenz har av Italienska Vouge uppmärksammats och presenterats som en av deras "New Talents" och hon var nyligen nominerad för 2010 års CFDA Swarovski Accessory Designer of the Year Award.

Det kliar minst sagt i fingrarna när jag ser dessa smycken som helt är i llinje med vad jag älskar i smyckesväg. Tufft, rått, men med en känsla för elegans och ett klassiskt snitt som funkar år ut och år in. Ovan ser ni mina favoriter ur designlinjerna SS11, Classics och Resort 2011, och jag undrar om inte en eller två glimmande pjäser hittar en väg in i min samling av galna men smakfulla och eleganta kreationer väldigt snart...

 

Priserna är från $100 till ca $500. Företaget är medvetna, de har insett att det finns fashionistor även här i Svedala och skeppar därmed även till vårt avlånga land. Dyrt, det må jag säga (ca $110), men den som vill kan alltså ta del av och få denna utsökta design oavkortat skickat till sig!


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...