Fashion emergency

 

Alla ni fashionistor och estetiskt begåvade människor med ett öga för det vackra, jag har kommit till en återvändsgränd, något som jag ytterst sällan råkar ut för och som man kan kalla för den värsta sortens beslutsångest.

Jag har suttit i flera timmar nu, scrollat upp och ner och beundrat vackra smycken på en sajt från USA som ha det vackraste av designerjuveler av högsta kvalitet man kan tänka sig. Jag har bestämt mig för ett halsband från märket Sequin som jag ska klicka hem, jag kommer givetvis att visa den här på bloggen men där tog min beslutsamhet stopp. Jag vill ju självklart ha ett par örhängen också så jag valde ut 6 par. Av de sex valde jag bort fyra och nu sitter jag i valet och kvalet vilka jag ska ha bland dessa två. Ni måste hjälpa mig! Örhängena och halsbandet kommer inte att användas ihop, vilka de än blir, då halsbandet är ett stort och maffigt statementhalsband som gör sig bäst ensam i dekolltaget.

Den första med pärlorna heter Pearl Chandelier Earring by Chameleon Jewelry och är ca 9 cm lång. Den andra på bilden heter Blingy Chaneliers Gold/Crystal by Marlyn Schiff och är ca 5 cm lång. Båda är pläterade i 14 karats guld.

Jag kan helt enkelt inte välja. Jag ska inte ha dom till nåt speciellt tillfälle, dom är snygga till en övrigt enkel och klassisk klädsel som tex jeans och en kavaj. Priset spelar ingen roll men jag vill dock bara ha den ena då dom är ganska lika. Jag köper hellre ett par till i en helt annan design (sneglar på 2 andra örhängen till), än två snarlika så snälla hjälp mig!

Jag är helt förvirrad då jag alltid brukar vara grymt bestämd och målinriktad när det gäller allt, jag är känd för att känna av allt direkt för att sedan älska eller rata, men här står det still.

Vilken tycker ni att jag ska beställa?


Kommentarer
Postat av: Anonym

svårt val, jag skulle nog ta båda, men om jag måste välja skulle jag nog ta den med stenar. Snygg på sommaren med lite solbränna.

Till en svart kavaj eller bara tröja. Den med stenar piggar upp mera och om du vill ha pärlor kan du alltid ha en lätt pärlhalsband eller armband

eller bara en ring

Lycka till med valet Mam

2011-03-13 @ 16:57:38
Postat av: Anonym

De med pärlorna !!! Känns som en riktigt bra investering då de är klassiska ! Och så vackra... Lycka till med beslutsångesten !

2011-03-14 @ 20:28:16
Postat av: Laila

Hejsan! Båda är jättefina, men jag hade nog valt de med pärlorna. Så nu är det två som gillar dem bäst och en de andra. Blir kul att se om det blir något av dessa som får flytta hem till dig. MVH Laila

2011-03-27 @ 18:31:50

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...