Bijoux orgie

Jag är kär. Nej det är ingen man som har fångat mitt intresse, långt ifrån. Det är vårens mode som gör mig knäsvag, jag har nog aldrig varit med om att den har tillfredställt alla sinnen hos mig tidigare som den gör i år. Allt från färger som är svagt neutrala till starka knalliga inslag, design som är smickrande, kvinnlig, luxuös och väldigt bärbar.

Är det något jag fullkomligt älskar är stora smycken! Jag har aldrig varit en kvinna som har tyckt att less is more, mitt mantra har snarare lydit: More is always more!

Det finns ett ganska nytt uttryck inom fashion som används flitigt och det är ordet "statement". Snabbt översatt blir det: uttrycksfullt och uttalat, och används för att beskriva stora, maffiga smycken, ringar och halsband, men även skor och väskor, samt olika plagg som sticker ut i en annars stram garderob och gör det till ett fashion statement.

Ingen har väl kunnat undgå de stora ringarna som är hetare än hetast på pekfingret, stora maffiga halsband runt halsen och galna klackar som drar blicken till sig till en övrigt enkel klädsel.

Halsbanden på bilderna ovan är bara ett urval av det som finns därute, det finns en uppsjö att välja mellan i väldigt pendlande prisklasser. Ovan ser ni halsband med priser från nån tusenlapp upp till ca 12.000 kronor.

Även om det självklart är hutlöst mycket pengar att lägga på ett endaste halsband, vill jag ge er samma pirr i magen som jag får när jag tittar på dessa juveler. Inspireras och spring till din favoritaffär och gå loss! Det finns så otroligt många kedjor som är bra på att kopiera och ge oss som inte har miljoner på banken bra alternativ.

Guldhalsbandet med stora snäckor och kristaller, samt det näst sista halsbandet med gröna stenar kommer jag att beställa i dagarna som kommer. Kan knappt vänta!

Vilken är din favorit?

 


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...