Decadent

Ni som följer min blogg vet att jag har haft ett evigt jagande efter ett fodral eller väska till min nya iPhone. Ja, ni kan ju gissa vad, jag letar än. Hade jag haft en iPad så hade jag haft en uppsjö av snygga märkesfodral att välja mellan då nästan varje modehus har tagit upp den komersiella jakten på att tillfredställa världens alla kräsna och teknikdrabbade fashionistor med fodral både till sin dator och till den ack så snygga iPad:en. När det däremot kommer till iPhone så gapar marknaden tomt. Undrar varför egentligen. Det lär ju vara fler som har en telefon än dom som har den förvuxna lillasystern. Som ni vet har jag fullt sjå att få in de två fodralen jag gillar till lilla landet Sverige, den ena från Jimmy Choo och den andra från Italienska Bulgari, utan framgång.

För några veckor sen var jag i Eskilstuna och döm om min förvåning när jag hittade denna klädsamma skapelse på Elin Maria Boutique i gamla stan. Den kommer från det danska märket (what else) Decadent som har en hel drös med snygga väskor och accessoarer i mjukaste kalvskinn i rengbågens alla färger. Priserna är dock rätt saftiga för att vara danskt, man får hosta upp några tusenlappar för att få en handväska i mellanstorlek.

Redan förra säsongen kollade jag till på dessa mobilväskor som ska bäras runt halsen, då från By Malene Birger, även det danskt. Hennes design på dessa väskor är mer Bohem Chic, också denna säsong, och även om jag fullkomligt älskar hennes kläder och design förövrigt så passar inte den stilen mig. Det var då som jag blev extra glad att jag hittade denna lilla väska i den vackraste av nude-färger med gulddetaljer. Förälskelsen slog till. Mobilen får plats perfekt samt ännu lite till, det finns en liten kortficka på framsidan också vilket gör att denna lilla väska ska kunna räcka dom dagar man vill låta handväskan ligga och känna sig fri. Det fanns ca 4 (!) olika sorters nude/beige färger att välja på, för att inte tala om alla andra... Min drar åt det rosa och jag älskar den!

The hunt is still on för att hitta det perfekta lilla fodralet, helst i krokodil eller ormskinn, men jag har i alla fall denna lilla väska att bära min iPhone i med stil. What can I say, fashion is my passion...


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...