I am woman, hear me roar

 

Jag älskar att vara kvinna. Och jag älskar även det faktum att jag kan hänvisa till att jag just är en kvinna när jag kommer hem med en ny väska, nya smycken, skor eller annat vansinnigt viktigt som ett par nya solglasögon. Jag menar, det är väl klart att jag behövde dom? Att jag har en hel låda med märkesbågar såsom Chanel, Marc Jacobs, Gucci, Prada, Versace, Dolce & Gabbana och Valentino uppradade i sina vackra fodral hör verkligen inte till saken. Bland alla fashionbågar där en ena är vackrare utsmyckad än den andra, saknades dock det klassiska och ack så tidlösa Aviator från Ray Ban. Problemet är numer avlöst, sedan i måndags finns dessa guldbågar med de snygga G-15 glasen i min ägo! För att få den exakta kombinationen och stilla mina krav gällande bågarnas storlek, ramens rätta guldfärg och glasens perfekta gröna nyans var butiken tvungen att lägga en beställning, men det var lätt värt väntan. Jag la även en beställning på ett nytt fodral i kalvskinn i en ljust beige nyans då jag inte gillade fodralet som följde med. Den estetiska tillfredställelsen och den luxuösa känslan är ju jätteviktig!

Utöver jakten på mina perfekta Ray Ban, vars sortiment och produktkatalog förövrigt gav mig lätt huvudvärk när jag studerade alla de hundratals modeller, färg på bågar och glas (och det bara gällande Aviator) har det blivit en del andra vackra saker som har fått följa med mig hem. Det är en sak att shoppa, men det är en annan att hitta de föremål för våra begär som får våra hjärtan att hoppa till. Skulle vi ha en "ha-barometer" fastmonterade på våra huvuden i form av blåljus och larm skulle den blinka och tjuta ivrigare än ett brandutryckningsfordon när vi förbehållslöst hittar det där lilla extra en dag när vi inte ens är ute för att shoppa.

Det var så jag kände med den där drop-dead gorgeous väskan ni ser bredvid mina Ray Ban. Jag var helt oskyldig. Svettig och trött efter ett ordentligt träningspass på gymmet gick jag igenom stan för att ta mig till min buss hem som det hände. Jag hade sett väskan på nätet för några månader sen och skrivit upp den på min "to-get-list" efter att den redan då väckte mina blåljus. Det var dock ett releasedatum på den vilket jag inte hade koll på och jag trodde att den hade kommit till butik för länge sedan. Och sålt slut. När jag gick förbi butiken slog tanken på den ner som en blixt i mitt huvud, och jag tänkte passa på att fråga om dom hade den. Med bestämda steg går jag mot kassan och fixerar blicken på disken bakom den utan att fatta det jag ser. - Jag letar efter en liten... nämen, det är ju den! utbrister jag lyckligt när jag till slut fattar vad det var jag såg. - Den kom idag, säger expediten när jag förklarar att det var den jag letade efter. - Vilket flyt du har, vi har precis packat upp den! säger hon skrattande sen medan jag plockar upp mitt kort och betalar utan att blinka. Affären var över på mindre än två minuter och jag lämnade butiken med ett brett smile och en sån där nöjd känsla som man får när man får tag på något efterlängtat. Och visst är den snygg?

När man har det där flytet och hittar skatt efter skatt så gäller det ju att passa på. Inte sant? Därför fick även dessa galet vackra örhängena från 82 Jewelry, KyssJohanna bli mina också. Jag hade suktat efter dom så länge och ja: jag är en kvinna. En kräsen, galen och passionerad sådan med ett brinnande intresse för vackra ting.

 

Don´t you blame me but hear me roar, I´m loving it! Mjauuwohoo!

 

Bricka från GANT Home, doftljus från Louis Vuitton samt By Malene Birger´s Papillion de nuit, silverägg från Day Home, under ljusen skymtar Louis Vuitton City Guide Paris, lykta från NK Inredning, kuddar från MIMOU.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...