La mode et de la vie

 

 

 

Vi som älskar mode vet värdet i våra kära ägodelar och skatter som vi har samlat på oss genom åren, vare sig det är dyrgripar, eller fynd vi har hittat och kärat ner oss i.

När jag var i Paris gick jag loss inne på Chanel.  Bälten, smycken, väska med mera fick följa med mig hem i påsar som jag vaktade som en hök på resan hem. Jag hade shoppat så mycket att att jag knappt kom på planet hem, stora shoppingkassar från de största modehusen hängde i klasar från mina armar och jag kom ingenvart. Till mitt förtret var det dessutom "boarding by bus" och alla de hiskeliga trappsteg som ledde upp till flygplanet gav mig panik. Ja, vad göra? Vad gör en kvinna som får problem? Ser så hjälplös ut som hon bara kan förstås. Saken är den att jag verkligen inte behövde göra mig till, hela jag var en katastrof på väg att urarta. När jag drog mitt bagage och kassar ett trappsteg i taget med svetten porlandes från pannan fäste jag blicken på en man som kom uppför, och som reste lätt med sin attachéväska. Jag tog tillfället i akt och jag blinkade mot han. - You need some help? frågar han flirtigt. - Oh yes! utbrister jag med en krackelerad röst, det var ju bara för synd om mig. Den stackars mannen bar upp allt till planet och under min stränga övervakning lastade han upp allt i förvaringsutrymmet. Hans välstrukna skjorta bar stora blöta ringar under hans starka armar när vi var klara. Puh! Jag var på plats! Efter att jag pustat ut och planet lyft gick mina tankar på hur jag skulle komma av planet med allt. Kvinnan samt mannen som satt bredvid mig blev mina offer. Jag pratade med dom båda och berättade hur läget låg till och blev lovad att de skulle hjälpa mig av planet. Sagt och gjort, planet landade och ut skulle vi. Till min stooora förvåning (NOT) tog kvinnan tag i dom vackra svarta kassarna med de oförglömliga vita cameliorna och vita sidenbanden på. Att det stod CHANEL på påsen förtäljer inte historien. - Går det bra om jag tar med dessa hem? frågade hon glatt medans vi gick mot utgången. Mina ögon glaserades med detsamma och jag svalde tungt. - Njeee, det är nog en mindre bra idé, var vad jag fick ur mig. - Men jag lovar att aldrig glömma din hjälpsamhet!, fortsatte jag sen och följde efter henne med bestämda steg och brännande hökögon. Det kan nog ha varit tack vare dom hjälpsamma samariterna som jag inte blev stoppad av tullen, mina kassar var fördelade mellan en man, en kvinna och jag själv. Hade jag blivit stoppad hade mina vackra och nyinhandlade skor, väskor och bälten från italienska Valentino i pytonskinn blivit beslagtagna och ett minne blott...

Är du intresserad av vintage och Chanel, Hermés, Gucci, Dior m.fl, har du nu en chans att klicka hem dessa dyrgripar från websidan Vintage Paris och bli en lycklig ägare över de vackraste skapelserna genom tiderna.

Butiken finns i Paris i Marais kvarteren, men de erbjuder sina varor via webshoppen till glädje för dom som inte har möjligheten att ta sig till Paris. Det flesta av de vackra och unika skapelserna finns enbart i ett ex, de lämnas in och sedan försvinner dom till en lycklig ägarinna någonstans i världen, det gäller med andra ord att passa på när man ser något man vill ha.

Notera att det är en investering att äga dessa fashion statements, du får alltid tillbaka värdet du betalade om inte mer, om du mot formodan, Gud förbjude, du skulle sälja. Jag säger som Carrie i SATC, "I like my money where I can see it, hanging in my closet"...

 

 


Kommentarer
Postat av: Angelica

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

2011-05-07 @ 15:18:08
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Silvia

Men Gud så roligt att höra Angelica! Jag blir ju jätteglad när jag får det gensvaret du precis gav mig, även om jag älskar att blogga utan att begära nåt tillbaka så ger detta mig mer lust och energi. Hoppas att du fortsätter att läsa även i framtiden!

Varma kramar, Silvia

2011-05-07 @ 18:44:01
URL: http://chanelinmydrawer.blogg.se/
Postat av: Laila

Hej! En av mina favoritsidor att sitta och titta på. Har varit i butiken också och där är mycket fint på liten yta. Du får gärna visa din Chanelväska någongång :-)MVH Laila

2011-05-08 @ 19:06:42

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...