Everybody is running...



Jag var på stan idag, hade ett läkarbesök först och nu har  jag har äntligen fått piller att sova på. Den sista månaden har inte varit rolig med all trötthet och insomnia. Det var efter, när jag hade lite ärenden på stan som jag insåg och kände stressen inför julafton. Folk springer till höger och vänster, det är köer överallt och det bärs kassar från olika butiker till bredden på både bussar och gator. Jag gjorde det jag skulle på rekordtid, efter att ha varit så tröstlöst trött som jag har varit och fortfarande är, vill jag inget hellre än att ha lugn och ro.
Det fanns dock tillfällen där mitt ansikte sken upp med ett leende. Jag var inne på Twilfit, dom har en underklänning som jag vill ha, som självklart var den slut i båda butikerna, men där inne, mitt bland BH-ar och negligeer, pyjamas och stödtrosor var det en massa män som försiktigt kollade i hyllorna för att hitta den perfekta presenten till flickvännen eller frun. Jag tyckte att det var extremt gulligt, hur dom med sina grova och manliga händer håller i dessa delikata plagg. Jag stod där inne rätt länge då lagerstatus på denna underklänning skulle kollas och en beställning skulle göras, så jag hade ganska lång tid på mig att försiktigt iakta och känna av atmosfären som verkligen styrs mot julen.
I dagens läge tycker jag att det borde vara mindre folk på stan på grund av all näthandel som har blivit så oerhört enkelt och tillgängligt. Man kan göra det mitt i natten om man så vill, med en kopp kaffe eller lite glögg och i lugn och ro välja det man vill ge bort. Nu vet jag ju att många finner tjusningen i att trängas och att känna myllret av människor, och tycker att det hör till och att det ska vara så inför julen. Jag brukar själv tycka att det kan vara mysigt, men jag har inte mått bra på länge nu och just därför väljer jag bort det. Det blir nätshopping för min del, det finns andra fördelar med det också för att man hittar saker som man inte skulle finna på stan.
Så gott folk, ni som orkar och finner tjusningen, ta en stakt kopp kaffe och ge er ut i djungeln. Det var faktiskt rätt trevligt med musiken ur högtalarna och doften av nybakta lussebullar vart man än gick.
Håll upp energin och håll ut, snart får vi sätta oss ner och titta på Kalle!




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...