I must admit...





Håll i er kära läsare, nu kommer jag att bli alldeles känslosam och lyrisk. Jag var på stan idag och fick min manikyr av underbara Violetta, denna gång spetsade hon till min franska manikyr med en liten tunn rand av silverglitter ovanför smilen av det vita tippen. Genast, redan där fick jag en liten glimt av det glittrande julen som står för dörren, och efter att jag var klar fortsatte jag min raska promenad för att uträtta lite ärenden och ordna med lite klappar i en myllrande stad som idag, tomtenatta till ära hade julmusik sprudlande ur högtalarna. Människorna i folkmassan är radiostyrda, de anda som inte vet vad dom ska ha yrar mest runt pustande och stönande, helt tomma i skallen, letande efter den perfekta julklappen.
Det var så förbannat kallt idag att mina ögon som ständigt är lite tårfyllda och rinniga när det blåser, fick små iskristaller i ytte ögovrån. Ögonen frös nästan ihop.
Jag är hemma, äntligen, har en liten turné till stan imorgon igen, och det var nu det slog mig...
Jag hämtade ut de beställda klapparna på ett överfullt postkontor och när jag satte mig ner för att öppna, lossnade det för mig. Helt plötsligt infann sig julkänslan, papper, snören, tejp och lack åkte fram och julmusiken ekar från högtalaren. Jag fick sån lust att slå in presenter, jag bara önskar att jag hade haft mer pengar, mer klappar att slå in, jag älskar att ge. Ett gott glas vin hälldes upp, ischokladen är framme och det känns genommysigt. Jag ska tända ljus, det har jag glömt och sen är allt nästan komplett.
Så trots att jag är inflammerad i hela ryggen, har kopiöst ont och knappt kan röra mig så känner jag att det trots allt är okej att det är jul. Så länge det bara är en gång om året så kan jag stå ut, och vem vet, kanske kan jag till och med njuta av det.
Nu ska jag bara se till att min kära syster kan komma och hämta mig imorgon kväll eller fredag, för jag sätter mig inte på ett tåg igen. Pyssla på mina vänner, skål och ha en skön kväll i värmen!





Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...