Love your vegetables



Vem kan motså allt det underbart goda på denna bild? Jag är glad att jag valde bort rött kött för ett antal år sen, när man ser den här paletten som jorden har producerat så kan man inte annat än att bli just glad. Jag älskar frukt och grönt, nästan i alla former. Banan och blomkål går fetbort, bara jag känner lukten av dom så vill jag bara... inte må bra om ni förstår. Det värsta är när man är instängd på ett tåg och någon i samma vagn tar fram en banan, jag har lust att dra i nödbromsen för att kunna springa ut och få frisk luft. Blomkål ska vi inte ens tala om. Men i övrigt så älskar jag det gröna och färggranna, med svamp och bär i toppen.
Vi behöver så mycket grönt här i Sverige, även i andra delar av världen givetvis, men här, i avsaknad av sol och värme behöver vi alla vitaminer vi kan få. Se till att alltid ha en stor portion grönt till varje måltid för att få alla antioxidanter och vitaminer som finns i dessa knapriga härligheter. Mår kroppen bra så mår du bra!





Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...