My heart stopped



Idag är jag något närmare döden än jag har varit tidigare när mitt hjärta stannade under ett par sekunder. Det var under städningen som jag skulle till att förkorta mitt liv när jag spillde vatten över min käraste ägodel, datorn. Det där med käraste tål ju att diskuteras, jag har ju trots allt en garderob som jag skulle rädda ett och annat i om det behövdes, men jisses vad rädd jag blev. Dammsugarslangen fladdrade över skrivbordet och över datorn när jag dammsög av lampskärmen i fönstret bakom. Helt plötsligt välter mitt Buddha-huvud i sten som jag har på bordet, på en fylld fattenflaska som i sin tur gav min dator ett bad. POFF! Där rök den! Klantarsel. Skärmen och hela datorn slocknade och dog. Efter att jag panikartat tagit upp datorn, vänt den upp och ner och skakat ur vattnet satte jag mig ner och stirrade. Jaha, vad gör jag nu? Försöka blåsa trort? Faktum var att jag inte såg nåt vatten, men det var bara inse, där inne simmade moderkortet, processorn och allt annat.
Jag testade att köra igång den med jämna mellanrum men det gick inte. Efter ett telefonsamtal, där jag lovade att jag skulle låta datorn vara tills imorgon satte jag dock på den en gång till. Trots att jag lovade, men jag hade inte kunnat sova annars. En gång till tänkte jag, sen låter jag den vara. Otroligt nog så startade den igång! 1,5 timme efter olyckan var jag på banan igen. Jag är bara så glad att det inte var vin eller kaffe mm.
Det var min kväll innan julafton, dock så hann jag städa så nu ska jag sätta mig och andas ut. Ska se en film innan jag somnar för att vakna upp och inse att det är julafton. Upp på tåget igen... Suck, tänk på mig om ni inte har nåt bättre för er, förhoppningsvis är jag framme innan Kalle Anka, det är något jag inte tänker förhandla om. När Benjamin syrsa tänder ljuset är det jul!




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...