Oh Happy Days...



Det finns något jag verkligen gillar med julen, förutom att få en massa presenter... Jag är så svag för några saftiga skivor färskt vörtbröd med russin och en underbart krämig rödbetssallad av god kvalitet.
Jag har precis ätit årets första, när jag var i affären igår slog det mig att det är jul och att det borde finnas vört i olika utföranden. Det måste vara russin i dock, det är det som gör brödet tycker jag, det är där det roliga sitter.
Jag drömde inatt att jag satt vid ett julbord med familjen och att jag blev vansinnigt förbannad på en famijemedlem som har ett lite väl stort öga för sötsaker, som jag nästan klådde upp för att han skulle ta den sista biten av tårtan som min mamma brukar göra. Han bara åt och åt, och jag hade inte en chans att få en bit. När jag väl insåg att den snart var ett minne blott och själva faktum vad det var för tårta så fick jag panik.
Det är en chokladtårta, bara där får jag ju hjärtklappning, men det bästa med den är att det är ett tjockt, härligt lager av chokladkräm/frosting uppepå, en underbar sensation i munnen när den smälter som bara den kan göra. Jag vet fortfarande än idag inte vad den tårtan heter, varje gång jag beställer den hemma så talar jag i tungor; "du vet den där du brukar göra med den där krämen..." Jag tror visserligen att min mamma vet om vilken det är vid det här laget, jag behöver bara göra ett läte och se sådär förskräckligt salig ut när jag tänker på den.
Tänk, denna tårta, den allra sista biten skulle han ta, jag minns att jag vaknade i sömnen och sa F¤%& You högt 3 ggr i ren frustration. Snygg dröm va?
Jag är känd för mina drömmar, dom är så verkliga att jag många ggr tror att det jag har drömt om har hänt i verkligheten. Som när jag ringde till mitt telefonbolag i ren panik för att jag trodde att jag hade ringt ett samtal som kostade 1000:-/minut... Hon måste ha trott att jag var galen. "Eh, hej, jag undrar om jag har drömt eller inte om att jag rigde ett vääääldigt dyrt samtal... Kan du kolla om jag har det?"
Nästan varje natt drömmer jag saker som ibland påverkar mig månader efter själva drömmen. Skulle jag börja skriva och berätta om mina nattliga äventyr skulle ni nog ha väldigt roligt. Jag minns allt i minsta detalj, alltid flera veckor och månader efter.
Det har nog mycket att göra med hur jag tänker och ser saker i livet, när jag tänker så ser jag bilder, som en film framför mig. Extremt kreativt och också väldigt energikrävande.
Mackorna var goda, det var min middag, jag tror bestämt att jag tar en skiva till! När jag har möjlighet tänker jag köpa massor av limpor och frysa in så att jag, när som helst jag känner suget, kan plocka fram vörtbrödet och toppa den med alla favoritpålägg jag gillar.





Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...