Treasure hunt


Det känns som lilla julafton idag då jag efter att ha grävt i mitt förråd, hittat prydnadssaker som jag verkligen har saknat. Jag skrev för ett tag sedan om en tigerfigurin i porslin som packades ner så väl att jag verkligen fick kämpa för att få den att se dagens ljus igen.
Det var på kvällen när jag motvilligt på grund av all smärta i ryggen tog mig ner till källaren med en ficklampa som jag tänkte passa på att i alla fall göra ett försök att leta efter det jag sökte, när jag ändå hade annat att hämta upp. Det måste ha varit en skräck- och humorblandad tur då jag staplade lådor, pallar och allt jag kunde hitta för att komma högre upp för att (!) kunna böja mig över allt bråte som var mellan mig och lådan längst in, som gömde mina skatter. Förutom min porslinstiger hittade jag även svarta skålar i handblåst glas från Kosta Boda som jag fick när jag flyttade hemifrån. En är för godis mm och den andra är en ljushållare och de passar alldeles utmärkt in i inredningen. På sista tiden verkar jag ha blivit frälst på glas och glaskonst, jag älskar det! Jag hoppas verkligen att tomten kommer med det röda läppstiftet, också från Kosta Boda på fredag. Annars kommer jag nog hänga läpp tror jag... Jag är helt kär i den kollektionen.
Jag sitter nu och avnjuter det sista i mitt vinglas som jag har jobbat hårt för efter att ha skurat hela badrummet med min onda rygg. Jag fattar inte hur jag orkar. Faktum är att jag inte ville komma hem till ett hem som ser ut som ett slagfält efter jul. Imorgon siktar jag på att dra några tag med dammsugaren, tvättstugan har jag återigen missat, manikyren var viktigare, och ser sen varthän det bär av. Åker jag imorgon eller på fredag till la familia?
Jag är nu jättetrött och smärtan bara sprider sig, jag borde egentligen vila istället för att fira jul... Hela ryggen är som ett jättestort inflammerat minfält, ett gigantiskt blåmärke och det blir bara värre.
Imorgon är det en snabbtur till skomakaren  som gäller så att han kan klacka om mina overknee BLANK boots så att jag har nåt att sätta på mig till klänningen jag ska ha i helgen.
Over and out folks, see you in the morning!




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...