The Cherry Berry


Detta bär är mitt afrodisiak. Jag kan äta den högt och lågt och kilovis. Det färska bäret är ju givetvis det bästa, men jag äter allt som är gjort av körsbär. När den badar i rom, gömd i praliner, simmar i en kall sommarsoppa, är smak på glass med saftiga bitar i, gjord som sås till maränger, som iskall och fruktig sorbé, som marmelad till skorpor och mycket mer.
Ser jag ett körsrsbärsträd på sommaren så klättrar jag, kommer inte ner förrän jag ramlar ner. Eller i värsta fall när bären på trädet är slut. Vilket mardröms-scenario... Då måste jag ju leta ett nytt träd.
Jag håller mig god vän med köpmännen på torget och lassar mina påsar med de underbara bären när jag inte lyckas komma till landet.
Faktum är att dessa bär innehåller serotonin som vi behöver för att känna oss glada och tillfreds och som behövs för att till exempel bota depression. Vid sidan av det har du ju anioxidanterna som gör dig frisk och bromsar åldrandet. Har du tänkt på hur slät och spänstig körsbäret är? Den huden vill jag ha!
Nu är sommaren och säsongen slut, men jag längtar till nästa sommar och då ska jag sluka dessa igen, som aldrig förr. Tills dess får jag lyssna på denna låt och jaga i butikerna efter nästa körsbärs-kick!

Kommentarer
Postat av: Cilla

Mmmmm! Jag håller med dig där Sis! Körsbär högt o lågt, kilovis i glass, choklad, rom, kosmetika, kroppsvård.. Ja i allt! Supersmarrigt! Borde finnas obegränsat! ;)

2010-10-24 @ 21:54:14

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...