The escape



Nu är det dags att packa väskorna återigen och ta tåget till friheten på landet. Mitt sällskap ett tag framöver blir dom vackra träden och vinden sus genom löven på marken. Dessa träd som istället för att fälla gråa hår nu när säsongen är till ända, låter oss njuta av denna färgexplotion på grenar och kullar. En färgkaskad utan dess like bjuder naturen oss på, helt gratis utan att begära nåt i gengäld. Jag ska njuta av långa promenader och låta löven dansa runt mina fötter. Jag ska sova länge och bara vara. Det finns ingen stress och inga måsten. Bara tystnaden som jag kan uppskatta enormt ibland, fast jag är en storstads-tjej och gillar myllret av människor och all det liv storstaden består av.
Jag låter mina klackar snällt vänta på mig hemma och packar ner stora mjuka tröjor och varma strumpor. Sminket får ligga kvar i necessären, nu är det bara jag och naturen.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...