Mon ami vient lui rendre visite





Idag på eftermiddagen kommer Dijana över på lite tjejsnack och fika. Det stannar dock inte där, när någon av mina väninnor kommer över går dom även loss i mina garderober. Jag undrar varför det blir så... Kläder provas, komplimangerna haglar över varann men även några sanningens ord sägs. Inte ljuger vi om klänningen sitter fel?
Jag kommer att fresta Dijana som inte har nån utvecklad kärlek för sötsaker med att baka kanelbullar och låta den varma och söta doften leda in henne i mitt hem och i köket. Det där med att baka är en tolkningsfråga, jag tänker sätta på ugnen, jag kommer att öppna luckan och placera bullarna där. Allt det där innan har Findus gjort åt mig, och han har gjort det så bra. Jag ser därmed ingen anledning varför jag skulle slita hela natten med att jäsa min egen deg.
När jag gör mina egna bullar, ca 1 gång var 6:e år så fyller jag dom med Nutella. Där har ni orsaken till varför det blir så sällan. Jag har lite svårt att låta dom frysa ner utan låter dom sällskapa mitt kaffe istället. Sådär otroligt hemtrevligt...


Kommentarer
Postat av: Sheela

Jag vill klicka på "gilla" ! fnisss <3

2010-11-22 @ 17:15:38

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...