I want to feel pink





Jag känner verkligen att det är dags att jag får känna lite rosa skimmer i mitt liv, det var så vansinnigt länge sedan jag kände magen bubbla av lycka och kände känslan av att lyfta med lätta vingar. Jag vet att våren kommer att ge mig en skjuss i rätt riktning, då vaknar jag till liv likt allt annat som har legat dött och begravet under snön, men det känns ändå som att det fattas något.
Jag vill bli kär. Inte nödvändigtvis i en person av det motsatta könet, utan bara kär rätt och slätt för känslans skull, i vad som helst egentligen. En ny idé, ett nytt plagg, en ny händelse eller något som kan få min mage att pirra till och fjärilarna dansa ivrigt till en symfoni av kärlek. Det finns inget som ger mig så mycket kreativitet som just känslan att vara kär.
Att jag skulle bli kär, på riktigt i en man igen betvivlar jag starkt. Jag har tyvärr tappat tron på det efter det enorma brännsår i mitt hjärta som jag fortfarande plåstrar om nästan dagligen. Det fanns en man, EN man jag kunde ha dött för och älskade till det oändliga, som jag fortfarande gör.
Jag känner som så, att om jag aldrig mer kommer känna den sprudlande kärleken till en man igen,  ska jag då helt vara utan det rosa skimret? Jag måste helt enkelt leta på andra ställen och i annat, än just en man. Det är nu 2 år sen min dröm om kärleken krossades, och jag kan med säkerhet säga att alla sår inte alltid läker och kärleken går inte över. Inte ens med tid, lååång tid. Visst, smärtan är mer hanterbar, men för den sakens skull har den verkligen inte bleknat.
Nu är jag på jakt efter kickar i olika former, (inte i form av det motsatta könet dock), något som kan defrosta och detoxa mig för att få en lyckligare bas att stå på. Lite rosa skimmer och fjärilar har ingen så vitt jag vet mått dåligt av, och jag vill må bra.
Har du några tips hur jag kan uppnå lite rosa vindar? Hör mer än gärna av dig i så fall, alla förslag mottas med värme!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...