Bon Appétit



Idag har jag varit tvungen och trotsa mitt mående och ge mig ut för att handla lite mat och äntligen hämta ut mitt nya TV-kort på posten som har varit trasigt sedan nyårsafton. Det är fantastisk att ha fått tillbaka alla kanaler istället för basutbudet på tre kanaler som har gjort urvalet mycket begränsat. Jag är inte en stor TV tittare, men nu när jag INTE hade några kanaler så var det givetvis irriterande och TV:n har varit igång.
Imorgon ska jag ta fram den stora kastrullen och göra en underbar och sprudlande grönsaksoppa, eller beroende på vad jag känner för så kanske det blir en äkta ungersk kycklinggryta istället. Det är så vansinnigt bekvämt som singel att bara öppna kylen och ha färdiga lådor som står, än att hela tiden, varje dag fundera på: "Jaha, vad ska jag äta idag då?". Jag är deffinitivt inte någon uräkta husmor som gärna står i köket, speciellt när jag är ensam så vill jag bara in och ut och gärna bli mätt på samma gång. Gudarna ska veta dock att jag älskar mat, och njuter av vällagade måltider med en god aptit och mycket nöje. Jag äter väldigt mycket med ögonen givetvis, det som jag blir serverad måste tilltala mig estetiskt också, annars går mycket av upplevelsen förlorad.
Idag har jag även hämtat ut min laddare till min digitalkamera som jag klantigt nog glömde hos min mamma efter julen. Hon skickade den till mig på posten tillsammans med en klänning som jag också glömde. Nu kan jag äntligen ladda mitt urladdade batteri och ta bilder på en massa nya saker, bl.a. väskor som jag kommer att lägga upp på systerbloggen My Vintage Wardrobe imorgon. Så håll utkik, det blir bland annat lite Marc by Marc Jacobs, Guess m.fl. Jag kommer även att lägga upp splitternya stövlar som jag aldrig har använt eller ens tagit ur kartongen. Kika in med jämna mellanrum, jag kommer dock att påannonsera det även i denna blogg.
Ha en underbar kväll, jag ligger under min mysiga pälsfilt och värmer mig. Jag kommer nog inom de närmaste minutrarna att sätta på en kopp varm och ljuvlig rooibus-te och hoppas på att frysa mindre.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Om du kommenterar för att göra reklam för din blogg, dagens blogg, veckans blogg, dina produkter etc. kommer detta att raderas omgående.

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Vad har du för URL/Bloggadress?

Skriv en kommentar!

Trackback


RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...